Posted on

Najlepsze metody na szczupłe łydki

Idealna figura to coraz częściej cel kobiet i mężczyzn w różnym wieku. Nawet starsze osoby starają się tak wymodelować sylwetkę, aby wciąż wyglądać atrakcyjnie. Chodzi też oczywiście o budowanie własnej wartości no i oczywiście zdrowszy styl życia. Szczególnie często jednak kobiety zastanawiają się nad tym, jak bardziej uatrakcyjnić nogi, które zawsze są widoczne, gdy zakładane są krótsze sukienki lub jeansy typu skinny. Dlatego też coraz częściej zachodzimy w głowę jak wyszczuplić łydki, które szczególnie będą eksponowane również przy zakładaniu butów na wysokim obcasie. Okazuje się, że odpowiednie ćwiczenia realizowane regularnie mogą zagwarantować dobrze wyrzeźbione łydki. Naturalnie przy takiej regularnej aktywności zagwarantujemy sobie nie tylko odpowiednią linię nóg w tym miejscu, ale generalnie wówczas możemy zrzucić nawet sporo kilogramów. Wszystko więc jak zwykle w przypadku sportowego treningu będzie zależeć od naszej determinacji oraz wyboru odpowiednich ćwiczeń.

Czy łydki możemy szybko modelować?

Naturalnie w myśl powiedzenia, że nie od razu Kraków zbudowano, musimy się tu nastawić nawet na ciężką pracę. Wszystko będzie zależało od naszych indywidualnych predyspozycji oraz zaangażowania. Na szczęście ćwiczenia na smukłe łydki występują w bardzo wielu wariantach no i oczywiście są rekomendowane przez bardzo doświadczonych trenerów. Musimy sobie jednak na wstępie uświadomić, że łydki są atrybutem kobiecości, który jest stosunkowo trudny we współpracy. Cały szkopuł w tym, że zawsze wygląd łydek będzie w dużym zakresie zdeterminowany przez nasze geny. To zaś co jest genetycznie uwarunkowane, jest niezwykle trudne do modyfikowania. Są przecież osoby, które od najmłodszych lat i potem przez całe życie mają zawsze smukłe łydki. Inne osoby z kolei narzekają na grube kostki, co powoduje niezbyt atrakcyjny wygląd w krótkich sukienkach.

Warto więc tutaj obiektywnie ocenić swoją budowę ciała, gdy już zaczynamy się interesować na poważnie tym, jak odchudzić łydki. Możliwe, że wcale nie mamy nadwagi, a jednocześnie mamy masywne łydki. Wtedy musimy sobie powiedzieć otwarcie, że taka po prostu jest budowa naszego ciała i bardzo trudno będzie nam to zmienić. Wtedy też ćwiczenia mogą nie przynieść rezultatów, które były spodziewane. Jednocześnie też możemy wtedy skupić się na innych ćwiczeniach tak dopasowanych, aby trenując inne części ciała, nie rozbudować dodatkowo mięśni łydek. Wtedy możemy skutecznie wyrównać takie dysproporcje.

Jak wymodelować łydki przy nadwadze?

Sprawę będziemy mieć ułatwioną, jeżeli nadmiar kilogramów będzie dotyczyć całego naszego ciała, bo wtedy smukłe łydki pojawią się samoczynnie. Niezbędne będą jednak regularne treningi odchudzające na całe ciało. Jeżeli więc wyszukujemy informacje na temat tego, jak wysmuklić łydki najskuteczniej, to na pewno większość rekomendowanych metod będzie dotyczyć wyboru dowolnej aktywności fizycznej. Można więc wybrać dowolną dyscyplinę sportową lub chociażby ćwiczenia cross fit, realizowane w domu. Po jakimś czasie jednak gdy już zauważymy, że ubywa nam kilogramów, a wciąż chcemy sobie wysmuklić łydki, to będziemy potrzebować dodatkowych ćwiczeń, które będą właśnie nakierunkowane na tę konkretnie część ciała. Oczywiście jednocześnie też musimy sobie uzmysłowić, że nie ma rozwiązań tak skutecznych jak ćwiczenia na szczupłe łydki w tydzień. Jest to po prostu niemożliwe. Niezbędna jest tu cierpliwość i konsekwentne treningi.

Wyszczuplanie łydek bez budowania masy

Wyszczuplanie łydek to muszą być więc ćwiczenia, które będą uwydatniać mięśnie, ale jednocześnie nie będziemy ich powiększać. Nie chcemy przecież rozbudować masy mięśniowej tylko zapewnić sobie regularną linię. Aby więc jak najszybciej schudnąć z łydek, musimy w przypadku masywności unikać wszelkich ćwiczeń o dużej intensywności i krótkim czasie trwania. Wykluczyć więc trzeba biegi sprinterskie albo ćwiczenia bazujące na skakaniu. Trzeba unikać skakania trampolinie, ale także aerobiku na stepie. Jeżeli wybieramy bieganie, to przede wszystkim trzeba się skoncentrować na długich dystansach i średnim tempie. Poza tym taki trening musi być realizowany na równym i miękkim podłożu. Tu doskonale będzie się sprawdzać joga i pilaste, ale także jazda na rowerze.

Trening kardio na szczupłe łydki

Oczywiście tak samo jak w przypadku innych partii ciała, również jeśli chodzi o ćwiczenia na zgrabne łydki, dużą rolę będzie odgrywać nasze indywidualne podejście. Musimy sobie dopasować rodzaj ćwiczeń w zależności od tego, jak dużo czasu możemy poświęcić dziennie i tygodniowo na taki trening. Nie zawsze też oczywiście samodzielnie możemy tu podjąć decyzję, szczególnie wtedy, jeżeli nie mamy zielonego pojęcia o trenowaniu. Bardzo często trenerzy jednak rekomendują ćwiczenia kardio, czyli aerobowe. Jest to najlepszy sposób na odchudzenie i mamy tu umiarkowaną intensywność. Dobrze będą się sprawdzać pajacyki i podskoki z nogi na nogę z przyciąganiem kolana do poziomu bioder. Mogą to być także przeskoki do boku raz w lewo raz w prawo, a także skoki do boku na obu nogach.